بیرجند-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  گفت: ۷۶ نقطه حادثه خیز در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد ۱۶ نقطه در شبکه کشور نیز به عنوان نقاط پر تصادف تأیید شده است.

۷۶ نقطه حادثه خیز در خراسان جنوبی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین  جعفر شهامت عصر سه شنبه در دیدار با خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۲۹ راه شریانی دارد که نگهداری و ایمنی راه‌های شریانی از طریق اعتبارات ملی انجام و راه‌های غیر شریانی نیازمند اعتبارات استانی است.

شهامت با بیان اینکه وضعیت تلفات جاده‌ای در مدت ۸ ماه گذشته ۱۲۶ نفر بوده است و در شهریور ماه آمار تلفات در جاده‌های خراسان جنوبی آمار خوبی نبود که با وجود همکاری پلیس راه اقدامات لازم در پیشگیری از تصادفات انجام شد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ و نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تراکم جمعیتی استان پایین است اما طول راه‌ها زیاد است و مشخصات فنی راه‌های استان نیز ضعیف است که بیشترین طول راه شریانی در خراسان جنوبی در شهرستان طبس است و شامل واژگونی و تصادفات رخ به رخ در آن جاده هستیم.

وی افزود: یکی از وظایف راه و شهرسازی تجهیزات ایمنی، سیستم‌های ITS نگهداری روکش راه‌ها، نشانه‌گذاری راه‌ها، پروژه‌های ایمن سازی سبک‌تر از وظایف راهداری است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۲۱ مجتمع رفاهی فعال، ۶۱ شرکت حمل و نقل کالا، ۳۱ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۵ دفتر نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در خراسان جنوبی فعالیت دارد.

شهامت افزود: شرکت دفترچه‌های خروج رانندگان ترانزیتی نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: طول کل راه‌ها از جمله راه‌های شریانی اصلی، فرعی و روستایی ۱۶ هزار و ۹۹۳ کیلومتر است که در حال بهره‌برداری است که این تعداد ۵.۵ درصد از کل راه‌های کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: دوربین کنترل سرعت ثابت در استان ۲۶ دستگاه و ۴۳ دستگاه نیز دوربین سرعت دستی در وجود دارد که در مجموع ۶۹ دستگاه کنترل سرعت در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در این مدت آموزش‌های لازم به موتورسواران و عابران پیاده داده شده است اظهار داشت: بسیاری از تصادفات به دلیل کم بودن تجربه و اطلاع نداشتن افراد است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۳ مرکز معاینه فنی در خراسان جنوبی وجود دارد و تلاش داریم تا مجوز مرکز چهارم را بگیریم و در یکی از شهرستان‌ها در سال آینده افتتاح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.